Egypten



Den enda hyfsade bilden jag fick av hotellet, man ser alltså själva byggnaden, lite av stranden och en bro som gick från stranden till en liten "ö", där jag står när jag tar bilden. Varje hotell hade sin egen strand, så det var vid den stranden som man ser skymten av på bilden som vi spenderade tid. Åker man till Hurghada-kusten är det Röda havet man simmar i. Jag och syrran snorklade också och såg en del fiskar, bl.a. Nemo-fiskar, haha, har ingen aning om vad de heter egentligen.



Bild av "ön".



En dag åkte vi till den vackra ön Mahmya med vita sandsträder och kristallklart vatten. Det var jättefint att snorkla där eftersom det fanns vackra korallrev och en massa fiskar i alla möjliga färger. Vi åkte också ut med båt till ett större korallrev för att snorkla.







För att se lite av det historiska Egypten åkte vi till Luxor, som är en större stad och det var väldigt varmt, vilket betyder jättejobbigt. Bl.a. gick vi ner i några gamla faraoners gravar och besökte Karnak-templet (på bilden).






Kommentarer
Postat av: Emma

Jätte fina bilder!!! :)

2010-03-17 @ 17:00:27
URL: http://tjejenemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0