Torsdag

Mycket myyysigt att stiga upp ur sin varma säng på morgonen för att se att termometern visar på tre minusgrader! Hösten verkar vara här på allvar nu. Tre minusgrader... Det kan man ju nästan kalla vinter! Fy då! Nåja, vi moppade till skolan i alla fall, kläder finns ju och som tur var vägarna inte så hala. Så jag drog på mej ett par vindtäta byxor ovanpå jeansen, två stycken fleecar och en mysig halsduk. Nej, jag såg inte vettig ut och det var väl lite svårare att röra sig kan jag medge, heh... Frös gjorde jag i alla fall inte, fast fingrarna uttsätts ju för mest kyla då man kör moppe, så det väkte väl lite i dem.

Som sagt var det franska prov idag, men dessutom hade vi ordförhör i både finska och engelska till på köpet. Snacka om sammanträffande! Men nu måste jag sätta igång och plåga mej själv med lite mer skolarbete. Måste skriva på uppsatsen i modersmål, för sedan, klockan sju, ska jag, Alex, Emma, Ika och Nina ut och jogga. Riktigt hurtiga har vi blivit helt plötsligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0