Måndag

Har precis blivit klar med läxorna, så nu kan jag bara lute mej tillbaka och känna mig duktig, hehe! Skulle egentligen ha gjort dem tidigare, men de klantiga tvillingarna hade båda glömt nycklarna hemma, så vi skulle bara en snabb sväng via Emma för att hämta nyckeln innan vi gick hem. Vilket ledde till att det inte dröjde bara några minuter som det egenligen skulle ha gjort, utan minuterna blev till timmar, och så hade hela eftermiddagen gått.

Emma blev plötsligt orolig för om hon skulle slippa in till gymnasiet, vilket jag inte tycker att hon borde vara. Vi började räkna ut medeltalet av vitsorden vi trodde vi skulle få i slutbetyget. Enligt de beräkningarna skulle mitt slutbetyg se väldigt lovande ut. Det var nog snarare Emmas och Alexandras uträkningar än mina egna, och de tar tydligen förgivet att mina betyg alltid kommer att se toppen ut. Alla verkar tro att skolan går som smort för mej, men på senaste tiden har jag märkt att jag har svårare för att ta in kunskap än tidigare. Kanske beror det på stress. Och stress är något jag verkligen inte kan hantera.

Skönt att vi har prao nästa vecka och därpå följande vecka. Alexandras definition av prao är att man inte behöver göra någonting, haha! Till en viss del kan jag väl hålla med henne, man behöver ju inte använda sin hjärna lika aktivt som i skolan, men man blir ju inte utan att göra direkt.

Snart ska jag kolla på DHW, men innan dess ska jag leta efter en fortsätta mitt letande efter en balklanningar på nätet. Ingen större framgång där inte, börjar få lite paniiik! Nåja, hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0