Onsdag

Det är konstigt hur allt skolarbete samlas till samma kväll. Igår hade jag en massa att göra, idag har jag däremot inget skolarbete att bry mej om. Som jag har sagt förut, jag är inte världens bästa på att planera mitt arbete. Igår var jag himla stressad och fick sån ångest att jag ibland bara måste intala mej själv att ta det lungt och ta ett djupt andetag. dessutom råkade de förstås säga på nyheterna just då att gymnasietiden brukar vara en jobbig och stressig period, speciellt för tjejer. Hur i hela världen hade jag tänkt klara av gymnasiet då?

Som grädde på moset gick kemiprovet åt skogen också. Jag kunde ju det hyfsat igår, varför gick provet så dåligt? På senaste tiden har jag börjat känna mer press under proven, vilket leder till att jag blir mer trögtänkt. Kanske beror det på att jag har blivit hårdare mot mej själv på senaste tiden, jag blir aldrig nöjd över någonting jag åstadkommer. Igår pluggade jag som en galning till kemiprovet då jag dessutom hade svenska uppgiften att oroa mej över. Visst, den blev färdig, men jag var absolut inte nöjd med vad jag hade skrivit.

Alltså, jag har inga problem i skolan och visst går det bra för mej. Men det är det med mej att jag vill att det ska gå bättre än bra, suck! Skönt att det inte är långt till sommarlovet, så man får ta och vila ut sej och så att säja "ladda batterierna".

Okej, det här inlägget låter antagligen deprimerande och jättekonstigt, kanske håller jag verkligen på att bli knäpp, haha! Skolan är ändå inte hela världen, men visst vill man att det ska gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0