Hopptävlingen!

Aningen besviken är jag väl. Första klassen gick väl helt okej, grundhoppningen gick bra. Omhoppningen gick dessvärre inte så bra. I början kändes det mycket bra, men sedan tappade jag ena stigbygeln, antagligen för att den var för kort, jag hade inte så mycket tid innan. Jag lyckades ändå ta mej över några hinder utan några större problem. Men i och med att stigbygeln ramlade av tappade jag fokusen lite, vilket ledde till att Santtu vägrade.

Andra klassen gick ärligt sagt käpprätt åt skogen. Santtu vägrade på första hindret flera gånger. Visserligen hade många ridit honom innan och han började få nog, men det tänker jag absolut inte skylla på. Jag är rätt besviken på mej själv, jag borde ha fokuserat mer. Fast egentligen kan man aldrig gå hem deppig från stallet, vår ridlärare är världsbäst på att uppmuntra en och berömma, och få en att kämpa vidare.

Anna vann båda klasserna, grattis på dej, det förtjänade du verkligen!


Hittade inga bra hopp-bilder, men här är i alla fall jag och Santtu som
galopperar på väg mot hindret!


En ganska så missnöjd Gabi efter omhoppningen.


Alex verkade nöjd med sina prestationer och Condrad... verkar bara vilja
hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0