Lördagens planer

Tja! Dagens planer kommer att se ut på följande vis: Nu borde jag väl egentligen hoppa i duschen så att jag hinner bli klar innan tjejerna kommer hit, men som ni märker så är jag ju inte i duschen, hehe! Ikväll kommer Emma, Emsi, Soffi, Ika, Blubb, Nina, Riina och Bea hit. Så då ska vi fira min och Alexs födelsedag som var för ca en vecka sen. Ja, sen kommer väl resten av kvällen (kanske natten också) att bestå av en massa snackande, skrattande, godis, chips och mycket mer!
Tidigare idag åkte jag en snabb sväng in till stan, bland annat för att hämta mitt praoavtal, men de hade tydligen tappat bort det, skärpning! Och så handlade vi det sista till partajet ikväll.
Gårdagen var mycket hungrig, haha! Bokstavligen alltså, vi hade så mycket att göra i stallet så att vi inte hann äta något, förutom då någon enstaka morot. I alla fall så när vi kom till stallet ringde Carre och frågade om jag och Emma skulle kunna hålla lektion till gruppen före. Alexandra hade fotbollsmatch så hon kunde tyvärr inte komma. Vi fixade hästarna iordning och sedan gick vi iväg till ridplan. Men när vi sedan kom dit, märkte vi att det var som värsta skridskobanan där, så det blev terrängen istället. Mindy halkade t.o.m. omkull. Stackarn! Lektionen skulle antagligen ha blivit roligare om vi skulle ha kunnat vra på plan, men eftersom det var halt all annanstans också plus att Hannie var himla ivrig, blev det bara skritt. Det var nog säkert den tråkigaste ridlektionen de hade varit med om! Jag och Emma lovade varandra att vi ska verkligen inte bli ridlärare!
Min dag slutar inte ännu där, utan sen var det bara för mej, Emma och Karo att hoppa upp på hästarna och fara iväg. Vi över motorvägen, så det blev lite drama för Emma och Palbre där. På andra sidan motorvägen finns skog, skog, åkrar och ännu mer skog. Men himla mysigt var det i alla fall, små stigar och tätt med granar omkring. Fast Santtu verkade ha lite problem att hålla balansen, eftersom på vissa ställen höll det att gå på snön och på andra ställen brakade man igenom. Han verkade ändå ha rätt mycket energi, för att trava ingick tydligen inte i hans planer. Näpp, det skulle galopperas istället!
Nu ska jag gå i duschen, hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0