Lördag

Nu har jag och syrran just varit ut och gå med Emmas hund Mimmi. Emma och hennes mamma är på något dop, så Mimmi skulle ha  varit ensam hela dagen annars. Fydå vilket väder! Bara slaskigt överallt, men jag ska inte klaga, nu är  våren åtminstone lite närmare. Mimmi verkade i alla fall inte ha några större problem med det, hon bara trippade på lika glatt som vanligt.
Igår var det ju fredagen den 13:e och det var ju förstås min olycksdag. För det första sabbade jag allting när vi labbade i kemin och läraren blev skitförbannad. Jag ska nog inte bli kemist, för jag fattar ju ingenting av det heller.
Sen så gick det urdåligt för mej när vi red, usch vad jag blev arg på mej själv, hade bara lust att klippa till mej själv. Jag menar jag har ju fått Santtu att gå i sidled förut, varför gick det inte den här gången då? Carre förklarade nog att han är ju lite som en tunna, så det är svårt att få skänklarna rätt, och samtidigt vara stabil, så att man inte lägger för mycket vikt på ena sidan. Äsch, det här låter antagligen helt konstigt, man måste nog känna för att förstå. I alla fall så sa hon att jag ska prova hennes sporrar nästa gång.
Idag har vi också varit till någrå affärer för att se på lite tapeter och möbler och jag fick lite idéer och så fort snart som möjligt ska vi väl sätta igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0