Oregano-dusch

Jojo, att rubriken är konstig är jag medveten om, jag har inte blivit galen (tror jag i alla fall). Saken är den att mamma hade köpt något nytt schampo från stället där hon brukar gå och klippa sej. Det var något schampo för oljigt hår som bland annat innehöll oreganoblad som tydligen skulle vara bra för håret. Inte hade jag någon tanke på att mitt hår skulle börja lukta oregano när jag satte det i håret. Kanske inte skulle ha varit en sån stank för andra, men jag gillar verkligen inte smaken eller lukten av oregano, inte på pizza och inte någon annanstans heller. Speciellt inte i håret!

Jag försökte skölja bort det så nogrannt jag kunde. Frågade syrran efteråt i fall mitt hår luktade oregano och hon sa: "Ja, jo, nog luktar det örter, men inte vet jag om det luktar äckligt direkt." Nu när jag har balsamerat in håret blev svaret att lukten kanske inte är lika stark längre, men hon tycker åtminstone inte att mitt hår stinker så jag antar att det inte stör människor i min omgivning.

Resultatet blev dock mjukt och fint; "vill man vara fin får man lida pin". På tal om hår förresten, jag brukar för det mesta låta mitt hår självtorka, förutom om jag har brottom någonstans. Är det någon som vet om håret tar mer skada av att torka i solen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0