Lördag

Dagen började väl på ett mindre trevligt sätt. Jag bara hostade och hostade och fick inte stopp på det. Det är så himla jobbigt när man hostar på det där viset, man kan knappt andas. Mellan hostattackerna slängde jag i mej en hosttablett så lugnade det ner sej en aning. Jag försökte somna om igen, men näpp, hostan gjorde mej klarvaken.

På förmiddagen stack jag, syrran och mamma till stan, det blev ett par sandaler för min del (bild kommer senare). Sedan gick jag och Alexandra till Wasalandia, en liten nöjes park, med betoning på liten. Men om man bor i den här lilla staden är det det man får nöja sej med. Alltså vi skulle i vanliga fall inte gå dit, men det var någon dag för de som jobbar på företaget mamma och pappa jobbar på, så inträdet var gratis för vår del. Vi stannade dock inte där så länge, för det fanns inte så mycket att göra som vanligt.

Nu har jag och mamma just packat upp saker som har varit nerpackade i lådor under renoveringen, skönt att ha det gjort. Jag är i vanliga fall en sån som skjuter upp såna saker, så det är väl bra att mamma "tvingar" mej att ta tag i saker och ting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0