Torsdag

Japp, redan i kväll börjar balförberedelserna. Jag har just fixat syrrans ögonbryn, eftersom hon inte vill göra det själv. Jag har också testat göra lockar i håret med hjälp av värmespolar, men jag gav upp eftersom det bara blev ett enda rufs när jag försökte rulla upp håret i spolarna. Kanske tar och prövar igen lite senare när jag samlat lite tålamod. Sen tog jag och övade att fixa lockar med plattången i högsta hugg, ifall det blir metoden jag använder imorgon. Det är lite jobbigt, för ibland lyckas jag fixa riktigt fina lockar, och ibland händer absolut ingenting. Då kan man väl ställa den enkla frågan varför jag inte går till en frisör för att få håret fixat? Jo, de flesta frisörsalonger jag har kollat öppnar först klockan nio, och vi måste vara i skolan klockan tio. Men alla andra har tydligen lyckats fixa frissatider till klockan åtte imorgon, så jag borde väl ha kollat lite nogrannare...

Kvar på saker-som-måste-göras-inför-balen-redan-ikväll-listan är:

Noppa ögonnbrynen

Gå i duschen

Fixa naglarna (fransk manikyr)

Bestämma mej för vad jag ska göra med mitt hår imorgon


Hade tänkt gå och sova tidigare idag, eftersom det så lätt syns i mitt ansikte när jag sovit för lite, men sen påminde Alexandra mej om att det kommer Glee idag. Och det vill man ju inte missa...


Kommentarer
Postat av: Riina

om du har en locktång så annvänd fö guds skull den i fall du vill ha "fina "lockar, fö d ha ju uppklipt håt o då blit de ba en massa "små lockar" och int dom dä fina!



jag had no tänkt hinna fixa håre på en timme vi frissan:/få si om ja hinner?

2009-12-03 @ 19:27:07
URL: http://riinas.blogg.se/riina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0