Fredag - juldagen

Hej igen! Nu har det varit ett litet uppehåll i bloggandet igen, men jag har varit fullt upptagen med att fira jul, haha! Fast julen är inte slut än. Jag har precis kommit hem från en kall promenad med Emma, Alex och Emmas hund Mimmi. Jag gillar verkligen att gå på promenader med kompisar så man kan prata om allt och ingenting, men måste det vara så kallt? Emma tyckte att vi skulle komma in till henne och värma oss innan vi gick hem och samtidigt passade hon på att visa några av sina favoritscener ur GG, hehe...

Lite om min julafton då. Vi hade en helt vanlig traditionell jul, bortsett från att vi inte hade hela släkten här som många andra familjer. Det var bara jag, syrran, mamma, pappa och så mormor och morfar. Just the way I like it! Men annars så kollade vi på Kalle Anka och åt den vanliga julmaten som jag inte är sådär väldigt förtjust i. Men det går väl an att äta en gång i året. Efter maten var det julklappsutdelning. De yngsta barnen i huset är redan femton, så nej det kom ingen jultomte, haha! Utan alla klappar låg under granen. Bilder av julkklapparna kommer antagligen imorgon. Men självklart tog inte världens mest usla fotograf nästan några foton alls från själva julaftonen. Men tack allihopa för de fina julklapparna!

Förresten har jag under julen fått en trevlig finnexplosion, usch då! Jag undrade vad det berodde på, men så föreslog min smarta vän Emma att det kanske beror på all choklad. Och det verkar ju logiskt. Men nu är det jul, och då ska man äta choklad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0