Torsdag - första skoldagen

That's right, idag var första skoldagen i nian. På sjuan kändes det som en evighet tills dess, men nu känns det som igår man började högstadiet. Fast vi har ju det troligtvis det jobbigaste läsåret framför oss. Det är ju lite skrämmande, nu är det året då betyget ska höjas till max... I och för sej ser mitt betyg rätt bra ut redan, och det är just det som är grejen känner jag, då kan det ju bara gå sämre... Så visst känner jag en del press, men nu tänker jag vara förberedd från början. Jag tänker helt enkelt ha mer ordning och koncentration i mitt pluggande.

Hur var första dagen i skolan då? Det brukar vara den vanliga frågan man får av sina föräldrar, även om man faktiskt håller på att växa upp. Min dag var helt okej, det kändes som om det inte hade varit något avbrott ( i form av sommarlov) alls. Det enda som var annorlunda var att vi helt plötsligt är äldst, man ser på sjuoarna och tänker: "Sådär små var ju ändå inte vi". Men kanske vi var det, man bara märker inte att man själv växer. På något sätt känns det bra att vara tillbaka till rutinerna, det känns liksom bra att göra någon nytta. Eller, nja, den enda nytta jag gör är för mej själv, men jag tror ni förstår vad jag menar, inte samma sorts nytta som att städa hela huset, haha!

Snart ska jag krypa till sängs. Hoppas att jag somnar bättre idag, så att jag över huvud taget lyckas släpa mej ur sängen imorgon. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0