Lördag

Tänkte skriva gomorron som rubrik, men herregud, klockan är ju redan över fem! Vart i hela världen har den här dagen tagit vägen? Har varit ute på ärenden hela dagen, så tiden har bara runnit iväg.

Först åkte vi iväg för att fota oss till mopedkorten (fotot på mej blev allt annat än bra). På samma gång åkte vi en sväng till tapetaffären och hämtade tapeterna som äntligen har kommit. När vi kom hem åt vi lunch och sedan ville mamma ha med mej till Hemtex, så det var bara att hoppa in i bilen igen. Fast jag tror inte att mamma hade sådär jättemycket nytta av mej, jag måste nog säja att jag och mamma har ganska olika stil på saker och ting. Nåja, väl framme hittade jag en söt liten burk , så tänkte jag att den här tar jag och slår sönder! Nee, riktigt så gick det inte till, haha! Jag tog upp burken och plötsligt tappade jag greppet och burken åkte i golvet. Varför händer sånt här alltid mej? Som tur var sa kvinnan i kassan att det inte gjorde något, men jag skämdes ju ändå.

Igår var det ridning som vanligt och för omväxlings skull red jag Elmer, alltså inte Santtu denna gång. Det gick väl nog helt okej. Ridbanan hade torkat upp rätt bra, så jag tänkte att: "Ååh, vad kul, nu kan man ju börja göra mer saker än när det var helt genom blött!"
Gissa om det inte började snöa efteråt? Jo, stora flingor dessutom, som säkert var typ 2 cm i diameter. Idag när jag vaknade var det ju i och för sej soligt, men marken var helt täckt av snö, suck!


Den här ska väl ge lite inspiration till min artikel till svenskan. Dagens
nödvändigaste och enda uppköp för min del.


Vi hämtade också hem mumsiga äppel och kanel muffins från Wayne's.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Gud va gott det ser ut!

2009-04-25 @ 17:22:23
URL: http://ohnoshedidnot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0